RMA & Retouren

Helaas kan het voorkomen dat een artikel defect raakt of verkeerd is besteld. Ook hierbij willen wij u graag verder helpen.

Hoe meld ik een RMA aan?

Elk defect product, hetzij een garantiegeval, DOA of schade dient via de website aangemeld te worden. U kunt deze via het contact formulier aanmelden bij onze klantenservice ( de link vind u links boven op onze website mocht dit niet werken kunt u een mail sturen naar service@dynabyte.nl ). Na ontvangst van uw aanvraag zullen onze collega's deze controleren en beoordelen of het noodzakelijk is dat het product naar ons retour komt. Zodra uw aanvraag beoordeeld is ontvangt u van ons via de email een bevestiging. In deze email vindt u alle retour instructies terug.

Algemene RMA/Retour voorwaarden Dynabyte

  • Zonder een RMA nummer kan een RMA niet aangeboden/ingeleverd worden en dit kan resulteren in een weigering

  • RMA aanvragen altijd zelf via de webshop plaatsen (of via service@dynabyte.nl )

  • LET OP! indien u besluit om uw RMA zelf rechtstreeks op te sturen naar de fabrikant, kunnen daar voor u kosten aan zitten. Niet elke fabrikant accepteert dit, en om bijvoorbeeld uw notebook weer terug te krijgen worden daar meestal onderzoekskosten voor berekend. Wij adviseren u dan ook om altijd uw RMA via onze RMA te laten lopen óf eerst te overleggen.

  • RMA aanvragen worden op werkdagen binnen 48 uur behandeld en de status van de aanvraag ontvang u middels een e-mail

  • Een product dient binnen 5 werkdagen na goedkeuring ingeleverd te zijn bij de transporteur

  • Dynabyte verschaft een gratis retour label. Elk ander transport is op uw eigen kosten

  • In de mail ontvangt u instructies over waar u het pakket dient in te leveren

  • Alle retouren dienen in een deugdelijke verpakking/om doos te worden aangeleverd. Indien de verpakking niet deugdelijk is en hierdoor schade is ontstaan, is de klant hiervoor zelf aansprakelijk. Het is aan Dynabyte te bepalen of het deugdelijk is verpakt

  • Op de buitenzijde van de verpakking dient u altijd het RMA nummer + afzender te vermelden

  • Niet volledige aanvragen/retourpakketten kunnen leiden tot vertraging en €8,15 administratiekosten

  • Yours/Laptop warranty dient binnen 8 dagen vanaf de eindgebruikers factuur datum te worden geregistreerd

  • Software is altijd uitgesloten van retour

  • Fysieke schade aan het product is altijd uitgesloten van garantie

  • Om het retourproces te versnellen, verzoeken wij u om een kopie van de factuur mee te sturen

  • Garantie/retourvoorwaarden staan per product op uw factuur vermeld

  • Wij streven er naar u met het minst plezierige onderdeel van de wederzijdse handel zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bij het aanmelden van een RMA kwestie gaat u akkoord met onze RMA voorwaarden. Zo proberen wij dit onderdeel ook zo plezierig mogelijk te houden

  • Alle genoemde bedragen zijn exclusief 21% BTW

  • Voor verdere vragen over garanties of RMA’s, kunt u contact opnemen met onze Technische Dienst / RMA Afdeling. Dit kan altijd via service@dynabyte.nl

 

 

DOA:

  • DOA staat voor Dead On Arrival en geldt voor een product welke bij eerste ingebruikname door dealer of eindgebruiker defect blijkt te zijn

  • De DOA termijn van 30 dagen gaat in vanaf de factuurdatum

  • Het product dient compleet te zijn, incl. originele verpakking met serienummer

  • Het product dient volledig onbeschadigd te zijn

  • Folies en andere verpakkingsmateriaal dienen aanwezig te zijn

  • Het product wordt gecrediteerd indien klacht is geconstateerd, software/driver/bios problemen zijn uitgesloten

  • Uw aanvraag kan altijd achteraf worden afgewezen

  • U dient zelf een vervangend product te bestellen

 

 Defect binnen garantie:

  • De Dynabyte factuur is leidend voor de garantieperiode

  • Het is aan Dynabyte of het product zal worden gerepareerd, omgeruild of gecrediteerd

  • Dynabyte zal ernaar streven om zoveel mogelijk RMA’s te crediteren

 

Verkeerd besteld/geleverd:

  • Telefonische bestelling - fout gemaakt door Dynabyte = kosteloos

  • Telefonische bestelling - klant verkeerd artikel doorgegeven = 10% restocking fee met een maximum van € 50,- 

  • Web-order - verkeerd geleverd door Dynabyte = kosteloos

  • Web-order - fout gemaakt door de klant : 10% restocking fee met een maximum van € 50,-

  • Producten dienen ongebruikt te zijn en de verpakking ongeopend

  • Een retour melding/zending dient binnen 14 dagen plaats te vinden

 

Schade/manco melding:

  • Een schade en/of manco melding dient binnen 48 uur na de levering te worden gemeld via service@dynabyte.nl. Indien dit niet gebeurd, kan vergoeding of vervanging van beschadigde producten worden uitgesloten

  • Schade bij levering moet direct aan de chauffeur gemeld worden. Deze moet de schade noteren of de klant moet de zending volledig weigeren. Indien dit niet gebeurd kan vergoeding of vervanging van beschadigde producten worden uitgesloten

  • Altijd een foto van de verpakking en het product meesturen bij de aanvraag

  • Na goedkeuring kan het product retour

  • Vervanging zal direct worden verstuurd

  • Buiten de 48 uur kunnen wij uw aanvraag helaas niet in behandeling nemen

 

Reparatie buiten garantie:

  • Aanvraag via mail naar service@Dynabyte.nl

  • Na goedkeuring van de RMA afdeling, mag product retour voor een prijsopgave

  • Prijsopgave kosten bedragen minimaal € 25,- en maximaal € 75,-

  • Transportkosten zijn voor de klant

 

Data/Back-up:

De klant dient zorg te dragen voor afdoende beveiliging van zijn data en programmatuur, onder meer door middel van het maken van een back-up. Dynabyte is op geen enkele wijze aansprakelijk voor dataverlies of beschadigingen van programmatuur, door welke oorzaak ook ontstaan.

 

Garanties per fabrikant:

Voor iedere fabrikant geldt een andere garantie. Op uw factuur staat de garantie vermeld per artikel. Vanuit Dynabyte worden RMA's in batches naar de fabrikanten verzonden, hierdoor kan het zijn dat uw RMA een batch mist en vertraging optreed. Daarom is het in sommige gevallen sneller om uw defect rechtstreeks bij de fabrikant aan te melden